maandag 16 april 2012

ENKELE LIJFSPREUKEN - Celeste M. Balentin (SiTU)

Enkele lijfspreuken


 
Een bestaande spreuk

Ik denk dus ik besta



Nu enkele eigen lijfspreuken van mijzelf of die ik in mijn leven toepas


 
Ik doe wat ik kan meer kan ik niet wat de zon en de maan kunnen heeft God de Vader hen voor geschapen en wat Jezus Christus kon kan hij alleen. Dit is:

Mensen genezen weer laten zien , voelen, horen denken,lopen, springen lachen spreken en geloven

Mijn eigen lijfspreuk is “Ik”gebruik liever het woord “ik “niet omdat dit enkel voor God bedoeld is en ik ben maar een kleine ikke en daarom gebruik ik liever het woord wij

Wij mensen zijn kwetsbaar kleine doen meer pijn dan grote dingen.
Een bank beroven is een zeer grote stenen hart hebben
Een arme beroven is een onmens zijn

Mensen zijn soms jaloers op dingen die van God afkomstig is en dit kan bijvoorbeeld een gave van een ander zijn die hij of zij in uitblinkt of het huis van de ander en nog erger de vrouw die hij vanaf hoor te blijven omdat deze celibatair leeft of getrouwd is.


Niemand is perfect alleen God is dit gebruikte ik vroeger altijd als iemand mij perfect noemde. Dit vanwege de grote “Ik”

Alleen God weet echter wat de ander bezield

Alleen God ziet ook de tekorten van de ander

Alleen God kan vergeven wat doodzonde is

Alleen God is almachtig en kan de tij keren

Alleen God is echter en beter dan wij kunnen bedenken of benoemen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten