donderdag 8 december 2011

CELESTE: HET GEHEIM

Geheim

Wat is het geheim van het katholiek zijn.
Simpel dit is de eucharistie
Dit is het enige wezelijke verschil met het protestantisme
Verder zijn er veel overeenkomsten.
Ik geloof ook in het doen van dingen en verder alleen de geestelijke communie ontvangen.
Veel mensen ken ik die goede dingen doen en niet in de kerk te communie kunnen.
Als je in de kerk zit en je bidt voor de geestelijke communie dan helpt de heilige Geest je.
De Geest brengt de communie naar die dierbaren voor wie je dit wilt.
Ik denk dat alle religies of levenshoudingen iets Christelijk hebben.
Boeddhisme verteld ook dat Christus bij hen was en oud werd.
Hindu-isme ziet Christus ook al een van de goden wat ik me kan herinneren.
De Islam ziet Christus ook als een profeet net zoals de joden
Het geheim in alle religies is dat Christus als naaste wordt gezien en dit
verkonigde Hij Onze Heer Jezus Christus zelf altijd heb je naaste lief als jezelf
Dit was ook duidelijk in de bergrede.
Amen.



De Bergrede, uit een 14e eeuwse Duitse Kinderbijbel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten