maandag 9 mei 2011

Overweging van Celeste (9 mei 2011)

Dank zeggen is normaal



Dank u wel neemt niks weg van een persoon
Het is enkel netjes om te bedanken of danken
Dankzeggen aan de medemens geef de ander een waardigheidsgevoel
Dank u wel als iemand een glas water geef is ook mooi gezegd.
Waarom doen mensen zo moeilijk om te danken?
Ook doen ze moeilijk om zichzelf te verontschuldigen.
Sorry dit is niet met opzet of sorry dit doe ik niet meer of sorry ik wist van niks en ga zo maar door is voor sommige mensen moeilijk.
Waarom wij danken of onszelf verontschuldigen is een feit dat we overnieuw willen beginnen met een nieuwe bladzijde in onze levens.
Danken kan normaal zijn voor veel mensen maar voor anderen is het een beetje over een grens heen gaan.
Danken en sorry zeggen zijn elkaar tegenpolen.
De een kan makkelijker danken en de ander sorry zeggen.
Zelf probeer ik veel te danken en sorry zeg ik enkel als ik fout ben of me vergist heb.
Dank en sorry Heer God de Vader voor onze verlossing aan de ene kant en de marteldood van uw Zoon aan de andere kant Vader.
Sorry dat hij zo heeft geleden Vader


Dank dat hij ons verlossing bracht.



Amen.





Geschreven door Celeste op maandag 9 mei 2011.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten