zondag 6 mei 2012
Muslim Woman Bridges Faiths to Advance Progressive Goals

Chang W. Lee/The New York Times
Faiza Ali talking to community organizers at Our Lady of Refuge Catholic Church. She builds coalitions of various faiths.
By SAMUEL G. FREED
Faiza N. Ali paced across the plaza outside City Hall in Lower Manhattan, consulting a to-do list and juggling the messages on two BlackBerries. How was the turnout? Were the speakers prepped? One minister had already alerted Ms. Ali that he was running late. Another of her colleagues had gone to Borough Hall in Brooklyn by mistake.
On this blustery morning two weeks ago, Ms. Ali was undergoing one of the first tests of her new job as a community organizer, helping to run a rally in support of proposed legislation encouraging more local investment by banks. And by the time the hundred participants had assembled on the City Hall steps, Ms. Ali, a petite figure in a hijab, was standing beside a Catholic priest, holding the edge of a banner from Brooklyn Congregations United.
A Muslim trained by a Jewish agency to work with a coalition largely composed of Christian churches, Ms. Ali is not just the poster child for monotheism. She forms part of a vanguard of faith-based community organizers who have been selected in part for their religious devotion and then trained to cross denominational lines in pursuit of common cause.
vrijdag 4 mei 2012
SORRY
Sorry dat ik verstrooid was
Sorry dat ik het niet zag
Sorry dat ik het niet door had
Sorry dat ik het niet opmerkte
Zo kan ik Sorry blijven zeggen
Ik kan ook zeggen ik ben een mens met
erfzonde
Of
Ik ben een mens met fouten
of
Ik ben een mens en niet perfect
Perfect is in mijn ogen Jezus Christus onze
Heer
Waarom Hij perfect was is omdat Hij God zijn
Zoon is
God de Vader van Jezus Christus onze Heer is
onze Schepper
Jezus maakte dat wij ook de kinderen van Zijn
Vader werden
Wij werden opgenomen in Zijn lichaam. bloed en
familieband
We werden een minuscuul klein deeltje van Jezus
Zijn Lichaam
Alleen dat deel dat van ons de mensen erfzonde
vrij werd nam God of Jezus tot zich
Daarom staat ook geschreven dat we het een en
ander kwijt kunnen raken onderweg naar het Hemelse paradijs.
Dit kan een hand een oog, een oor of iets anders
zijn of gewoon zonder botten aankomen.
Al onze botten zullen gebroken worden voordat
wij de hemelse woning ingaan om ons vertrek in te nemen en aan te schuiven aan
de hemelse maaltijden.
Deze maaltijden zullen ons versterken en wij
zullen de gemiste delen van onze lichamen niet missen maar enkel God loven en
danken voor onze opneming in Zijn woning
Amen
Geschreven door Celeste op donderdag 3 mei
2012.
Godsdienstvrijheid onder druk? Vrijheid, angst en conflict
by martijn on May 3, 2012 ·

Op vrijdag 1 juni wordt in Amsterdam het symposium Godsdienst onder druk? Vrijheid, angst en conflict gehouden. Nederland kent een traditie van grote godsdienstvrijheid. Toch staan de laatste jaren diverse religieuze verworvenheden ter discussie. In de politiek is de praktijk van rituele slacht onderwerp van debat, maar ook is er regelmatig discussie over de vrijheid van onderwijs (acceptatieplicht), de zondagsrust, het verbod op blasfemie, de tolerantie van ‘weigerambtenaren’ die geen homoseksuelen willen trouwen en het dragen van religieuze kleding en symbolen. In het kader van haar emancipatie-, sociale cohesie- of veiligheidsbeleid lijkt de overheid zich vaker te bemoeien met religieuze groeperingen. Tevens lijken seculiere en orthodox-religieuze bevolkingsgroepen scherper tegenover elkaar te staan. Dit symposium is erop gericht dieper inzicht te krijgen in de veranderende opstelling ten opzichte van religie in Nederland. Staat religie in Nederland inderdaad onder druk? En als dit het geval is, waaraan is dat dan toe te schrijven? Moet de toenemende druk vooral gezien worden als een poging van seculiere krachten om de rechten van seculiere en gelovige burgers gelijk te trekken of is er meer aan de hand en speelt bijvoorbeeld angst voor religie een rol? En zo ja, waar heeft dat dan mee te maken? Met een groeiende onbekendheid met religie, met een sterke behoefte aan culturele homogeniteit in een globaliserende wereld, of spelen andere factoren een rol? Hoe reageren orthodox-religieuze groepen op religiekritiek? En wat zijn de maatschappelijke effecten van de toenemende druk op religie? Spelen verschillen mee tussen ‘oude’ en ‘nieuwe’ religies?
donderdag 3 mei 2012
woensdag 2 mei 2012
THE COMING GOLDEN AGE. In this prophetic presentation, Sri Acharyaji reveals Vedic insights on such crucial topics as the 2012 prophecies, the transition of ages, the current global political/economic/earth-changes crisis that we are all experiencing, Vedic predictions for our era, the future of Sanatana Dharma, and the immanent arrival of a new Golden Age. This talk was recorded in March, 2009 during a gathering of his disciples, students and supporters. It has not been made public until now. This is the most important and powerful media presentation that we've ever produced.
Abonneren op:
Posts (Atom)