maandag 8 april 2013

CLEAR WATER IS LIFE

Water



Water is voor ieder mensenleven onmisbaar.

Water is ook voor de natuur zeer belangrijk.

Alle dieren leven van water.

Ook de planten.

Mensen gebruiken water om te drinken, douchen, koken enzovoorts...

Normaal is water reinigend.

Ik heb mensen gekend die allergisch waren om te douchen met water.

Drinken konden ze dit wel.

Ieder mens bestaat uit meer dan 75 % uit water.

De zee bevat voornamelijk zout water. Hierin leven de dieren die tegen dit water kunnen.

Je hebt ook zoet water bronnen zoals rivieren en sloten enzovoorts...en hierin leven andere soorten dieren en drinken ook de landdieren van.

Ook planten heb je zowel die van zoet als zout water leven.

Put water is meestal iets harder dan water wat wij normaal hier uit de kraan in Nederland en de Antillen drinken.

Christus vertelde bij de put aan de Samaritaanse dat hij water heeft die de mensendorst lest.



Uit Christus zijde vloeide water en bloed toen hij doorstoken was aan het kruis. Hij was reeds gestorven.

Als mensen sterven scheid het water zich van het bloed.

Laten we bidden en hopen dat wij Christus zijn dorstlessende water mogen drinken als we deze aarde verruilen voor de hemel.



Amen


 

Geschreven door Celeste Balentin op zondag 7 april 2013 de zondag van Barmhartigheid . Dit is na 2 maanden rust en overdenkingen omtrent wat mijn leven inhoud geef en hoe ik mijn afscheid hier op aarde moet regelen in verband met mijn uitvaart.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten