maandag 16 juli 2012


Genezingsgebed



God, Vader, hier ben ik.

Ik plaats me in uw aanwezigheid.

Ik dank U dat ik U, God, Vader mag noemen.

Dat ik mij uw kind mag noemen.

U bent geen onpersoonlijke kracht of energie of een onverschillige God!

Nee, ik mag mij uw kind noemen.

U die liefde bent.

U die mij uit liefde hebt geschapen en voor de liefde hebt bestemd.

U kent mij beter dan ik mijzelf ken, daarom wend ik mij tot U.

U hebt gezegd:’Zelfs al zou een moeder haar kind verlaten, jou verlaat ik nooit.

Ik heb jouw naam geschreven in de palm van mijn hand.’

Ook hebt u mij door uw Zoon Jezus laten weten, dat U met mij zult zijn alle dagen tot aan het einde der wereld.

Ik mag daarom weten, dat ik nooit alleen ben.

Voor de liefde hebt U mij geschapen en U hebt er alles voor over gehad om mij weer op te kunnen nemen in die liefde.

Het offer van Uw Zoon Jezus.

U was bereid dit offer te brengen terwijl U uw zoon Abraham hebt weerhouden zijn zoon Isaak te offeren.

Uit liefde voor mij en de wereld hebt U dit offer willen volbrengen.

Uit liefde voor U Vader en uit liefde voor mij en de wereld heeft uw Zoon Jezus met dit offer ingestemd.

Hij heeft zichzelf gegeven tot het uiterste; tot de dood, tot de dood aan het kruis,

om mij en de wereld te verlossen en te redden en te genezen en te helen en mij en de wereld van alle schuld te bevrijden.

Ik mag weten, dat U Jezus alle schuld op U hebt genomen en ook mij hebt bevrijd van die schuld.

U weet van welke schuld in mij, ik het meeste bevrijding behoef.

Bevrijd U mij van deze schuld!

Niemand hoeft mij meer van welke schuld dan ook aan te klagen.

U hebt deze schuld op U genomen.

Vader in de hemel door uw offer en Jezus door uw zelfgave hebt U laten zien hoezeer U beiden van mij houdt.

Hoe kostbaar ik ben in uw ogen.

Niet mijn status bepaalt mijn waarde van mijn leven.

Niet mijn afkomst bepaalt mijn waarde van mijn leven.

Niet mijn bezittingen bepalen mijn waarde van mijn leven.

Nee niets van dat alles.

U God alleen bepaalt de waarde van mijn leven en U hebt laten zien hoe oneindig veel U van mij houdt.

Door uw dood en verrijzenis Jezus, hebt U de hele wereld bevrijd en verlost en genezen en geheeld.

En ook mij hebt U bevrijd en verlost en genezen en geheeld!

Ik hoef alleen maar ja te zeggen tegen uw genade!

Ik wil ja zeggen tegen deze genade en U vragen, schenkt U mij deze genade.

De genade die U mij hebt geschonken in mijn doopsel en mij nog steeds schenkt.

De genade waarmee U mij herschept en tot een nieuwe schepping maakt.

Ik wil een beroep doen op die genade en U vragen mij te genezen en te helen van die wonde in mij die het meeste genezing behoeft.

Geneest u mij!

Heelt U mij!

Jezus door deze wonde en de pijn die deze wonde heeft veroorzaakt ben ik mijn eigen weg gegaan en heb ik niet voor uw weg gekozen.

Het gaan van deze weg heeft bij mij allerlei blokkades veroorzaakt, die mij verhinderen U en uw Vader lief te hebben.

Jezus het spijt mij, dat ik deze keuze heb gemaakt.

Het spijt mij, dat ik niet voor U heb gekozen; U die de weg de waarheid en het leven bent.

Vergeef U mij.

Ik zou U ook willen vragen om de blokkades en alles wat mij hindert om U en Uw Vader lief te hebben van mij te verwijderen.

Jezus in uw naam bevrijd en verlos mij van al deze blokkades!

Jezus ik wil en ik kies er voor om de nieuwe weg met U te gaan.

De weg ten leven; de weg naar de waarheid.

Jezus geeft U mij de kracht om te verzaken aan de oude weg.

Jezus geeft U mij de kracht om aan de verleidingen van het gaan van de oude weg te weerstaan.

Helpt U mij samen met u dit kruis te dragen.

Helpt U mij om de nieuwe weg te gaan.

Weest U een licht voor mijn voeten een gids op mijn pad

Bevrijdt U mij van de angst deze nieuwe weg te gaan.

Versterkt U in mij het geloof, dat deze nieuwe weg een weg ten leven is.

Jezus geeft U mij de kracht om aan de verleidingen van het niet gaan van de nieuwe weg te weerstaan.

Helpt U mij samen met U dit kruis te dragen.

Heilige Geest, U bent mij geschonken in mijn doopsel.

U, die liefde bent.

Ik wil ja tegen U zeggen.

Verlicht U mijn hele wezen.

Weest U mijn licht in de duisternis.

Verlicht U mijn verstand, zodat ik de wil van mijn Vader kan onderscheiden.

Geeft U mij de kracht de weg ten leven te gaan en als het tegen zit, schenkt u mij dan troost.

Moeder Maria U stond als gen ander open voor de heilige Geest, daarom is in U het woord vlees kunnen worden.

U hebt als geen ander mens ‘ja’ gezegd tegen God.

Leert u mij ook op zo’n manier ‘ja’ te zeggen.

Zodat ook in mij het woord steeds meer vlees kan worden.

Zodat ik steeds meer het beeld en de glijkenis van God in mij kan belichamen!

Dank U God, Vader

Dank U God, Zoon

Dank U God, heilige Geest

Dank U Maria



Amen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten